جهت بزرگ کردن تصویر دوبار روی تصویر کلیک کنید

تنها مواد لازم برای مکرومه بافی پنبه پیما، اتصالات چوبی و سطحی برای بستن کار شما (معمولاً یک چوب یا حلقه چوبی) است. برخی از نمونه‌های گره مکرومه عبارتند از: شورون، قیطان هندی، مورب، زیگزاگ، گره درپوش، گره روی دست، قیطان دوتایی، قیطان تک، گره مربع، گره بی‌نهایت، گره نیمه و غیره. با گره‌های زیاد و نام‌های بسیار، تصمیم‌گیری برای شروع کار دشوار است، بنابراین توصیه می‌کنیم با چیز ساده شروع کنید، که اتفاقاً در دکوراسیون نیز بسیار محبوب است: چوب لباسی‌های گیاهی مکرومه. اما احیای این هنر باستانی در عصر شبکه‌های اجتماعی، با حضور اینستاگرام و پینترست مهیا شد و الان اگر در اینستاگرامتان یک چرخ کوچک بزنید، بعید است که با انواع و اقسام مکرومه مواجه نشوید. یادتان باشد پس اگر قصدتان کسب درآمد از مکرومه بافی است، خیلی سریع می‌توانید این کار را انجام دهید.
در مکرومه بافی صدها گره مختلف وجود دارد، از جمله برخی که منحصر به سبک‌های سلتیک یا چینی مکرومه هستند. در اینجا چهار گره اساسی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می‌کند. اما قبل از آن بگوییم انواع مکرومه را درواقع انواع گره‌ها در مکرومه بافی می‌سازد و خیلی وقت‌ها فرمی که قرار است به مکرومه داده شود تابع نوع گره است پس باید در نظر بگیرید که آموزش مکرومه بافی درواقع با یادگیری انواع گره ممکن می‌شود و به این شکل است که هنر مکرومه بافی را هنر یادگیری گره‌ها می دانیم.

مکرومه بافی

 

در مکرومه بافی صدها گره مختلف وجود دارد، از جمله برخی که منحصر به سبک‌های سلتیک یا چینی مکرومه هستند. در اینجا چهار گره اساسی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می‌کند. اما قبل از آن بگوییم انواع مکرومه را درواقع انواع گره‌ها در مکرومه بافی می‌سازد و خیلی وقت‌ها فرمی که قرار است به مکرومه داده شود تابع نوع گره است پس باید در نظر بگیرید که آموزش مکرومه بافی درواقع با یادگیری انواع گره ممکن می‌شود و به این شکل است که هنر مکرومه بافی را هنر یادگیری گره‌ها می دانیم.

گره نیم بند دوبل

نیم بند دوبل یا Double Half Hitch یک گره پایه مکرومه است و شبیه گرهی است که برای بستن کفش‌های خود استفاده می‌کنید. نکته کلیدی این است که طناب دارای گره را در حالی که سیم‌های کار را به آن وصل کرده‌اید، محکم بگیرید. برای ساختن یک نیم بند دوبل، دو یا چند سیمِ کار را به یک رولپلاک یا حلقه ببندید. طناب دیگری به نام طناب گره دار را روی این رشته‌ها و عمود بر آنها قرار دهید. ممکن است بخواهید طناب گره دار را به سمت چپ اولین سیم کار سنجاق کنید و آن را در دست راست خود نگه دارید. طناب کار سمت چپ را بردارید و آن را از روی طناب گره دار عبور دهید و سپس از حلقه‌ای که ایجاد کردید عبور دهید. این کار را برای بار دوم انجام دهید. با کشیدن طناب کار به آرامی گره را محکم کنید. این روند را برای هر یک از طناب‌های کار تکرار کنید.

گره لارک

از گره «سَرِ لارک» یا گره گیره گاوی برای نصب طناب‌های مکرومه به یک حلقه یا رولپلاک یا برای افزودن طناب به طرح مکرومه استفاده می‌شود. از یک رولپلاک، حلقه یا طناب دیگری به عنوان تکیه گاه استفاده کنید. طناب کار را از وسط تا کنید و حلقه را از زیر تکیه گاه رد کنید (انتهای طناب کار باید بالای تکیه گاه باشد). انتهای آن را روی تکیه گاه و زیر حلقه بیاورید. انتهای آن را بکشید تا سفت شود.

گره مربعی

اولین گره، گره مربعی است. فقط کافی است با چهار طناب یا دو طناب که روی یک رولپلاک یا حلقه قرار دارند شروع کنید. دو سیم مرکزی به عنوان پرکننده در گره استفاده می‌شود. طناب سمت چپ را بردارید و آن را روی سیم‌های مرکزی و راست خم کنید. طناب سمت راست را بردارید و آن را از زیر طناب‌های مرکزی و از فضای بین سیم وسط و سمت چپ رد کنید. این کار را تکرار کنید، بند ناف سمت راست جدید را روی سیم‌های مرکزی و چپ منحنی کنید، سپس بند ناف سمت چپ را از زیر طناب مرکزی و از فضای بین طناب‌های مرکزی و راست عبور دهید. هر دو طناب چپ و راست را بگیرید و بکشید تا سفت شود.

گره بشکه‌ای

یک گره بشکه‌ای (که گره سیم پیچ نیز نامیده می‌شود) را می‌توان برای پایان دادن به بند ناف طناب یا نخ و جلوگیری از برآمدگی یا اضافه کردن مهره‌ها استفاده کرد. حداقل ۴۰ سانت طناب بردارید و آن را از وسط تا کنید. انتهایی را که اکنون در سمت راست است بردارید و از نیمه دیگر بند ناف نخ و از حلقه به دست آمده عبور دهید. سپس همین انتها را دو یا سه بار دیگر از حلقه عبور دهید. به آرامی دو سر طناب را بکشید تا گره محکم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

keyboard_arrow_up